Experimenty sa navzájom prelínajú, preto sú zhrnuté v jednom – aj keď dlhšom článku. Je to na dlhšie ako minútu, tak si uvarte kávu alebo čaj a až potom sa začítajte. Okrem možností farieb Jacquard píšem aj o chybách, ktorých sa treba pri ich kombinácii vyvarovať.
EXPERIMENT - No. 1: Dye-Na-Flow a Lumiere

Nasledujúce experimenty nie sú s hodvábom. Farbu Dye-Na-Flow som vyskúšala na umelom vlákne v kombinácii s farbami Lumiere, druhý experiment je Dye-Na-Flow + púder Pearl Ex.
Pokus je urobený na zápisníku, potiahnutom umelou hrubo tkanou svetlou látkou. Najskôr som si načrtla línie farbami Lumiere, po zaschnutí som maľovala s Dye-Na-Flow. Pod vrchnou látkou zápisníka je pravdepodobne ešte výplň, ktorá farbou nasakovala a púšťala ju ďalej aj popod náter s farbami
Lumiere.Mierne odchýlky – časti kde sa farba vpila a nemala som to pôvodne v pláne - sa dali po uschnutí Dye-Na-Flow ešte farbami Lumiere premaľovať – v tomto pokuse sa ukázala krycia schopnosť farieb Lumiere 100 %-ná. Farby Dye-Na-Flow sa výborne rozpíjali aj na oveľa drsnejšom materiáli ako je hodváb a farby zostali krásne jasné a plné.

Premaľovaný zápisník, fotené vo vnútri:

Predná strana zápisníka, fotené vonku:

Zadná strana zápisníka, fotené vonku:


Ružový pigmenty Pearl Ex som primiešavala aj do bielej perleťovej Lumiere – nemala som potrebný odtieň, preto som si takto pomohla – výsledok je odtieň ako Lumiere – magenta. Tu je treba dávať pozor na množstvo primiešavaného pigmentu – farba Lumiere je dosť hustá. Príliš veľké pridané množstvo pigmentu by mohlo spôsobiť, že získate hustú kašu, ktorú riediť vodou a maľovať s ňou na látku je pravdepodobne riskantné.

Obrázky sú na organzu domaľovávané ešte pokiaľ je prilepená na podkladový papier. Všetko nezabudnite prilepiť obľúbenou maliarskou páskou o pevnú podložku, na ktorej maľujete - aby sa Vám výsledok pri sušení neskrútil. Vršok som si neprilepila, preto ho mám tak vzorne popritláčaný fľaštičkami:

EXPERIMENT No. 3: Pigmenty Pearl Ex v hlavnej úlohe

Prisypávať môžete rôzne odtiene a tak vypracovať rôzne farebné pozadia. Namiesto štetca môžete vyskúšať špongiu.


Pigment som prisypala aj do bielej perleťovej Lumiere 3D. Je to farba aj lepidlo – preto treba prisypávať opatrne. Výsledok bola modrá perleťová Lumiere 3D. Potrebovala som plasticky zvýrazniť okraj obrázka. So všetkým robím rôzne pokusy - po 3 dňoch som vzorku namočila a držala - až potom som maľovala na blúzku.


ZÁVER
Od týchto pokusov sa snažím mať vo svojich zásobách z každého druhu farby s ktorou pracujem ako základ bielu + odtiene Pigmentov mojich obľúbených farieb. To isté sa mi osvedčilo aj pri práci s Powertexom – stále mám základný transparentný + pigmenty na farbenie a pigmenty na dekorovanie.
V tomto článku sú použité nasledovné výrobné rady farbieb Jacquard :
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára